‘It is an amazing transformation that can take place in people when they find out the strength of birth and what an amazing source of information and inspiration it can be. It affects your life forevermore.’

Ina May Gaskin

Inner Movement

Inner Movement is een liefdevolle en zachte manier om contact te maken met je lichaam. Deze beweging heeft een heel andere kwaliteit dan bewegen met een doel (zoals je bijvoorbeeld bent gewend als je yoga of sport beoefent). Ik leer je om beweging te gebruiken als een diepe expressie van dat wat in je leeft. Het is een bijzonder effectieve methode om spanning los te laten en traumatische gebeurtenissen te verwerken. Omdat je op een speelse manier leert reageren op de signalen van je lichaam, is het een fantastische methode om je voor te bereiden op je bevalling.

Dagelijks 3 minuten bewegen zonder een ander doel dan dat, kan ongemerkt een katalysator zijn voor grote veranderingen. In die 3 minuten heb je de volledige aandacht voor dat wat jouw lichaam echt nodig heeft. Drie minuten om uit te drukken wat er in je leeft. Bekende trauma-onderzoekers geven aan dat er door dit soort beweging op verschillende niveaus een zichtbare verandering in je lichaam plaatsvindt.

Inner Movement kun je heel makkelijk thuis doen. Die drie minuten kunnen we allemaal wel vinden.

In de groepslessen gaan we nog een stapje verder. De geborgenheid van een kleine groep maakt dat je nog sneller de diepte in gaat. Gun jezelf dit moment, en je zult zien dat al het andere voor even wegvalt.

 

De lessen duren 1 uur en zijn als volgt ingericht:

  • Geleide ontspanningsoefening
  • Inner Movement
  • Ontspanning of uitwisselen van ervaringen

De lessen zijn geschikt voor zwangeren en kraamvrouwen.

Bij voldoende animo start er een groep speciaal voor vrouwen in het eerste trimester van hun zwangerschap, zodat zij in de geborgenheid van deze besloten groep hun ervaringen met hun zwangerschap kunnen delen.

Voorlopig bied ik deze lessen alleen via Zoom aan. Om ieders privacy te garanderen, worden de lessen niet opgenomen en ontvang je geen replay. Na het eerste inchecken kun je je camera en geluid uitzetten, zodat je je niet bekeken hoeft te voelen.

Wanneer
Woensdag: 20.00 – 21.00 uur

Kosten
50 euro voor 4 opeenvolgende lessen

Losse les 12,50 euro (alleen in je kraamperiode)

Bonus

Als deelnemer aan de Inner Movementlessen krijg je onbeperkt exclusieve toegang tot de online community van onze besloten Facebookgroep. Zo vind je snel likeminded zwangere vrouwen, deel je ervaringen over je Inner Movement practise en profiteer je van extra live sessies die ik daar zal delen.

Opgeven

Stuur een mailtje naar info@loesmadern.nl

FAQ

Omdat ik me heel goed kan voorstellen dat je nu nog onbeantwoorde vragen hebt, zet ik hier een aantal veelgestelde vragen op een rijtje. Staat die van jou er nu niet tussen, dan bel je me toch gewoon even!

Bij Inner Movement gaat het erom dat je voelt welke delen van je lichaam aandacht nodig hebben, bewogen moeten worden. Die beweging kan heel klein zijn. We doen niet aan stretchen. Of aan versterken. Bij Inner Movement draait het om verzachten, voelen, spelen, genieten.

Bij Inner Movement maak ik gebruik van het idee achter de non linear movement method van Michaela Boehm, de psoas-theorie van Liz Koch en principes uit de tai chi.

In meer dan 1 opzicht is het 1e trimester voor veel vrouwen zwaar. Op lichamelijk en emotioneel gebied verandert er veel, en je kunt het er nog met bijna niemand over hebben. In deze kleine groep voel je je gesteund door gelijkgestemden, kun je in alle rust wennen aan de veranderingen én word je niet voortdurend geconfronteerd met alle grotere buiken die bij de latere stadia van zwangerschap horen.

Door beweging blijft je lichaam soepel en blijven al je cellen gevoed. Bovendien geef je met beweging alle veranderingen in je lichaam de ruimte. Zowel op fysiek als op emotioneel gebied. Als je op een goede manier beweegt krijgt ook je baby meer ruimte en kan het de meest optimale positie innemen om straks geboren te worden.

Als je naar je lichaam luistert tijdens je bevalling zul je merken dat het vraagt om beweging! Je baby komt door het geboortekanaal naar beneden, dan dat is een voor je lichaam niet-alledaagse gebeurtenis. Door te bewegen creëer je ruimte op plekken waar dat normaal gesproken niet zo nodig is, zodat je kind soepel de weg naar buiten kan vinden.

Bewegen laat je weer thuiskomen in je lijf. Ook in je kraamperiode kun je bewegen. Zo lang die beweging niet belastend is voor je lichaam. En zo lang die beweging niet doelgericht is. Inner Movement is veilig, niet-belastend, niet competitief.

Mocht je tijdens je afgenomen maand bevallen en daardoor de lessen niet kunnen meedoen, laat het me dan even weten. De overgebleven lessen houd je dan tegoed.